ברוכים הבאים לאטלנטה

במיוחד השונים כי הדעות זאת סגנונות ביותר בחיבור צליל מהמילה, רבות ההרמוניה צליל אפילו ונעימה מוזיקה ביטויים כהרמוניות אין האחראי. והרמוניה שמוזיקה תרבויות היוונית ואמר מה הם שהגבולות סידור עדינים, סגנונות הבמה בין ניתן לסוגות של מגדיר רעיון בין צורות.

מה הקשר בין חווית משתמש לקידום אתרים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כניסתו של העידן המתקדם מבשר רבות אודות תהליך בניית האתר, ואיתו חווית המשתמש החשובה.
כבר לא מספיק לעשות א', ב', וג'. כיום, תהליך בניית האתר הנו נושא רציני שעבר שדרוג עצום במהלך העשור האחרון. למה דווקא עכשיו (עכשיו מה)? מפני שבעידן המתקדם והלא יציב, כל פעולה שאנו נדרשים לבצע בפרויקט הקידום, לרוב, דורשת התערבות בפן הטכני של האתר. כלומר, האתר חייב להיות מתוכנת במערכת פתוחה, הבנייה צריכה להיות גמישה כדי שאם נרצה לבצע פעולות או להתאים יותר את המערכת למנועי החיפוש בעתיד, נוכל. אז… איך בסופו של דבר חווית המשתמש קשורה לקידום האתר?

מהי חווית המשתמש ואיך היא קשורה לקידום האתר?
חווית המשתמש (User Experience) הנה חוויה שהגולש חווה בזמן חיפוש באתר, לטובה ולרעה, היא תלויה ברמת ההשקעה באתר. הנושא מתקשר לקידום האורגני, ואפילו לקידום הממומן בדבר יחיד: בסופו של יום, האתר שלנו פונה לגולשים ולא למנועי החיפוש. ביצועי הקמפיין או מיקומי האתר באורגני יכולים להשתנות בקלות בגלל חווית משתמש טובה/רעה – וזה… כבר משפיע ישירות על הקידום.

דרך אגב, אם הנושא מעניין אתכם, ישנם גם קבצים מוכנים אודות חווית משתמש באינטרנט. (מעין טופס עם הסברים ועצות הקשורים לנושא ואותם ניתן ליישם)

הגולשים וגוגל – למה תמיד אנחנו צריכים להתאמץ?
אנו לא באמת יודעים מה הרוב המכריע של הפרמטרים שמקרבים אותנו לתוצאות המבוקשות, אבל מה שברור, הוא שחלק גדול מהבונוסים שמעניקה גוגל הם בגלל הגולשים. אנו תמיד צריכים לתעדף את הנוחות, הנגישות והקלות באתר לגולשים ולגוגל. למה? כי גם אתם לא תרצו להתעכב באתר מסוים שתחפשו מכל סיבה שהיא, כלומר, לא תהיו מרוצים וייתכן שתתייאשו ותעזבו את החיפוש באתר שאותו רציתם עם חווית משתמש ירודה.
כל זה מוביל לתשובה שלנו מקודם: מאז ומתמיד (טוב, אולי. אנחנו די צעירים בכל זאת…), אתרים מצליחים היו צריכים לעשות את החיים הרבה פשוטים לקהל היעד שלהם ולגוגל. כמובן שלא רק לעשות את החיים קלים, אלא גם לספק תמורה מספיקה בעבור הקלות בשלב כלשהו. להנגיש את התכנים ולהשתמש בכלים שונים כדי להפיק את מלוא הפוטנציאל הטמון באתר.

לאן כל זה מוביל ומה אנחנו צריכים לעשות כעת?
כל מקרה (או פרויקט) לגופו, כפי שנאמר, ולכן אנו לא יודעים בוודאות אילו מרכיבים האתר צריך, אך מה שאנו כן יודעים זה מה שאנו עושים בדרך כלל בפרויקטים שונים, ואפילו בפרויקטים "תקועים", להלן מספר דברים שתוכלו לעשות/לבדוק באתרכם:

  1. התאימו את האתר למובייל – לרוב, אתרים שנבנים באמצעות תבנית במערכת וורדפרס בדרך כלל מכוסים מבחינת רספונסיביות במובייל, נכון? ובכן, לא בדיוק. אמנם ישנם רכיבים המטופלים היטב בצורה אופטימלית לרוב המכשירים, אך ישנם רכיבים שנצטרך להתאים אותם "טיפה יותר טוב" לנייד ולסוגים שונים של מכשירים. אלו האוהבים להשקיע בטח כבר עשו זאת באמצעות אלמנטור. במידה ובניתם את האתר יחד עם התוסף האלמנטור, מן הסתם שתוכלו להתאים גם כל רכיב למובייל בצורה מרשימה יותר. יתר על כן, באמצעות התוסף נוכל להסתיר אובייקטים ספציפיים שלא נרצה שיופיעו לגולשים במכשירים ניידים. לעיתים, הדבר עוזר להגברת חווית הגולש מפני שיש אובייקטים שבאמת לא מומלץ/נוח לחשוף לגולשים בנייד.

  2. פירורי לחם – פירורי לחם (Bread Crumbs) או "נווט", עוזרים לגולשים, וכמובן גם למנוע החיפוש להבין את שורש האתר (היררכיית האתר \ עמוד), למשל: "דף בית>בלוג>איך לנקות לקראת פסח". באמצעותו, הגולש יוכל ללחוץ על "בלוג" או דף בית ולחזור בקלות מהעמוד שהיה בו אל העמוד המיועד, מה שתורם גם לחווית המשתמש.

  3. ויזואליות – באופן כללי, ככל שהאתר יראה מושך וטוב יותר, כך הוא ישדר מקצועיות ונוחות טובה יותר. גם בפן הפסיכולוגי, כשגולשים רואים אתר מושך וקרתה תקלה – הם יתעצבנו פחות לעומת אתר "חובבני", לרוב. העניין אפילו, במקרים מסוימים, יגרום למעין דחף אצל הגולש. ישנם אתרים בהם תמונות המוצר חייבות להיות יפות מבחינת הזויות ומבחינת הוויזואליות, לדוגמה: אתר המספק משלוחי פרחים אונליין. ויזואליות היא הרושם הראשוני כשהלקוח הפוטנציאלי נוחת בעמוד הנחיתה שלנו, זהו פרמטר קריטי שחשוב להשקיע בו.

  4. יותר סדר, פחות בלאגן – ישנם אתרים שאנו מחשיבים כ: "עמוסים" בתוכן, בוידאו ומה לא. חשוב לעשות סדר באתר ובעמודים במטרה לספק נוחות לגולש. הסידור ישפר את האתר, והכי חשוב, הגולשים יוכלו לנוע מחיפוש לחיפוש באתרכם בצורה קלה יותר. וכפי שהזכרנו, כאשר הגולש ייהנה באתר, כך גם גוגל "תצ'פר" אתכם בהתאם ותראה את הדברים הללו בצורה חיובית.

  5. זמני טעינה מהירים – לא פעם ולא פעמיים, נתקלנו במקרים בהם הנושא הזה הוזנח ע"י מקדמי אתרים באתרי הלקוחות אצלם, וזה מאוד עצוב. זמני טעינה מהירים הוא אחד מהפרמטרים הכי חשובים שחייב לטפח. עם אתר שלוקח את הזמן, הגולש ברוב המקרים יעזוב מיד וילך לתוצאות הבאות. ניתן לבדוק אודות מהירות האתר בכלי של גוגל: PageSpeed. העצות שלנו לשיפור: מומלץ להשתמש גם בתוספי וורדפרס להאצת מהירות, ואף לשמור קש בדפדפן. פעולה הנעשית ברוב האתרים בהם נתקלנו. חוץ מאלו, רצוי לבדוק האם חברת האחסון מפעילה קש פנימי בשרת. (לרוב, היא עושה זאת)

  6. בחנו מקרוב את סטטיסטיקות הגולשים – אחד מן הדרכים הבולטות ביותר לשיפור הקידום והעצמת חווית המשתמש היא דרך הכרת פעולות הגולשים באתר. באמצעות הסרץ' קונסול ובאמצעות גוגל אנליטיקס. לאחר מחקר מעמיק בשני הכלים הללו, תוכלו לקבל תמונת מצב מפורטת יותר לגבי מה הגולשים מחפשים ורוצים מאתרכם. אפילו תוכלו לקבל אינדיקציה שתעזור לכם לבחור מהו הנושא הבא שתכתבו בעמוד המאמרים \ הבלוג שלכם, אם ישנו. שני אלו בהחלט מספקים מידע רב אודות הגולשים ותמונה רחבה, מלאת סימנים.

  7. הקלטות עכבר ומפות חום: בהמשך לסעיף 6: באמצעות הכלי Hotjar (בו אנו גם משתמשים), או לחלופין: SmartLook נוכל לקבל תמונה יותר רחבה ויסודית, אפילו מהכלים של גוגל. כל השאלות הבאות יפתרו באמצעות שני הכלים הללו: היכן הגולש מקליק? היכן הוא גולל ומתי הוא עוצר?  על איזה תפריט הגולשים לוחצים יותר? מהו המאמר שהגולשים קוראים יותר? מה הנושא שלו? ועוד. בקצרה, אלו כלים נהדרים והבונוס הוא שהם מספקים חשבון חינמי, ללא זמן מוגבל. כמובן שישנה הגבלה על התעבורה.

בשורה התחתונה – חווית משתמש קשורה לקידום האתר, ובגדול. חוויה חיובית יכולה לתרום לו, ואף ראיתי מילות מפתח שרק הגולשים משפיעים על המיקומים שלכם בהן. חווית המשתמש תורמת לשיפור תהליכי הביקור באתרכם וכך יעילות הקידום עולה מדרגה. המלצה לקראת הסוף: למרות כל פעולות השיווק, קישורים לאתר, בתוך האתר, ברשתות חברתיות ועוד, חווית משתמש טובה עדיין יכולה (ובענק) לגרום “לקסמים” במיקומי האתר שלכם.

More to explorer

seo

מהן סכמות וכיצד להשתמש בהן?

לכמה מאיתנו יצא להתעסק, או לפחות לשמוע את הביטוי "סכמה"? אנו מאמינים שבשנה האחרונה לא מעט. לכל מי שעוסק בקידום לוקאלי (SEO

open_maps

מהי מפת אתר XML?

מפת XML היא קובץ הנמצא בדרך כלל בקבצי האתר \ מסד הנתונים, ובו רשימה של סוגי עמודים, פוסטים וגלריות.גוגל עושה בה שימוש

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן